Memur ve emeklilerin zam oranı belli oldu!

EKONOMİ, 03 Ocak 2024 Çarşamba, 10:39

Memur ve emeklilerin zam oranı belli oldu!

2024 yılının ilk 6 ayında memur ve memur emeklilerinin alacağı zam oranı belli oldu. Buna göre Ocak-Haziran döneminde en düşük memur maaşı 32 bin 880 TL oldu.

Milyonlarca memur, memur emeklisi ve emeklinin beklediği oran belli oldu. 2024 yılı ilk 6 ayı için memur, memur emeklisi ve emeklilerinin alacağı zam Aralık enflasyonunun açıklanmasıyla ortaya çıktı.

Aralık ayında enflasyon aylık bazda yüzde 2,93 oranında artış gösterdi. Temmuz-Aralık dönemi enflasyonu yüzde 37,5 olarak gerçekleşti. Memur ve memur emeklileri bu orana ek olarak toplu sözleşmeden kaynaklanan ilave artışla yüzde 49,25 olarak gerçekleşti.

Taban devlet memuru maaşını 22 bin TL olarak kabul edersek, yeni yılın ilk 6 ayı için en düşük memur maaşı 32 bin 880 TL oldu. En düşük SSK ve Bağkur emeklisi aylığı ise 10 bin 312 TL'ye yükseldi.

EKONOMİ 03 Ocak 2024 Çarşamba, 10:39

Benzer Haberler

ABD'den İran'a Hürmüz Boğazı için yeni teklif! Yaptırımlar kaldırılabilir

ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı'nın yeniden...

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Atatürk için sesli anıt

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 10 Kasım...

Nvidia'da Çin casusluğu iddiası! CEO Jensen Huang hakkında soruşturma başlatıldı

ABD'li teknoloji devi Nvidia, CEO Jensen...

Bursa'da büyükbaş hayvan çiftliğinde yangın! 3 hayvan telef oldu

Bursa'nın Yenişehir ilçesinde büyükbaş hayvan...

BURULAŞ ekimde Bursa'da 26 milyon 475 bin yolcu taşıdı

BURULAŞ, ekim ayında Bursa'da 26 milyon 475 bin...

4,6 büyüklüğünde deprem! AFAD son verileri açıkladı

Adana'nın Kozan ilçesinde 4,6 büyüklüğünde...