Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), Hürmüz Boğazı'nda yürütülen tahliye çalışmaları kapsamında 23 Haziran'dan bu yana yaklaşık bin 100 denizcinin bulunduğu 57 geminin boğazdan geçtiğini açıkladı.
Birleşmiş Milletler'e bağlı Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişlerine getirilen kısıtlamalar nedeniyle Körfez bölgesinde mahsur kalan gemilerin tahliyesine yönelik çalışmaların sürdüğünü duyurdu.
IMO tarafından paylaşılan verilere göre, tahliye planı kapsamında 23 Haziran'dan bu yana yaklaşık bin 100 denizciyi taşıyan 57 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yaptı. Açıklamada, bugün 12 geminin, dün 32 geminin ve 23 Haziran'da ise 13 geminin boğazı geçtiği belirtildi.
IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, daha önce yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı'ndaki kısıtlamalar nedeniyle Körfez'de beklemek zorunda kalan yaklaşık 11 bin denizcinin tahliye sürecinin tamamlanmasının birkaç hafta sürebileceğini ifade etmişti.
Bölgede deniz trafiğinin normalleşmesi için çalışmaların devam ettiği bildirildi.
DÜNYA 25 Haziran 2026 Perşembe, 17:31
Benzer Haberler