Bursa Valiliği, artan sıcaklıklar ve yükselen yangın riski nedeniyle ormanlık alanlara girişleri geçici olarak yasakladı. Karar kapsamında belirlenen mesire alanları dışındaki tüm ormanlık bölgelerde ateş yakılması ve giriş-çıkışlar sınırlandırıldı.
Bursa Valiliği, yaz aylarında artan hava sıcaklıkları ve orman yangını riskine karşı il genelinde yeni tedbirler uygulamaya koydu. Alınan karar doğrultusunda, 20 Haziran ile 15 Ekim tarihleri arasında belirlenen alanlar dışında kalan ormanlık bölgelere girişler yasaklandı.
Bursa Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar kapsamında, ormanlık alanlara araç ve yaya girişlerinin yanı sıra mangal yakılması, tüp kullanılması, nargile içilmesi ve her türlü ateşli faaliyete de izin verilmeyecek.
Ayrıca orman içi ve orman çevresindeki mahallelerde anız yakılması, tarla ve bahçe temizliği amacıyla bitki örtüsünün ateşe verilmesi de yasak kapsamına alındı. Yangın riskinin yüksek olduğu bölgelerde yapılacak hasat çalışmalarında ise biçerdöverlere su tankeri eşlik etmesi zorunlu hale getirildi.
Sanayi tesisleri, organize sanayi bölgeleri ve enerji nakil hatlarından sorumlu kurumların da yangın riskine karşı ek önlemler alacağı belirtilirken, belediyelerin orman kenarlarında bulunan çöp depolama alanlarında koruyucu tedbirleri artıracağı bildirildi.
Denetimlerin ilçe kaymakamlıkları koordinasyonunda yürütüleceği, kurallara aykırı hareket eden kişiler hakkında idari ve adli işlem uygulanacağı kaydedildi.
Öte yandan, valilik tarafından belirlenen mesire alanları, tabiat parkları ve rekreasyon bölgelerinde piknik, yürüyüş ve spor faaliyetleri kontrollü şekilde devam edecek. Yetkililer, vatandaşların alınan tedbirlere hassasiyetle uymalarının olası yangınların önlenmesi açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
BURSA 25 Haziran 2026 Perşembe, 09:15
Benzer Haberler