ABD yönetimi, Dünya Kupası'nda mücadele eden İran Milli Takımı'na uygulanan seyahat kısıtlamalarında esnekliğe gitti. Yeni düzenlemeyle İran kafilesinin, maçtan iki gün önce ABD'ye giriş yapmasına izin verilecek.
ABD ile İran arasında devam eden diplomatik temasların olumlu seyretmesi sonrasında, Dünya Kupası'nda mücadele eden İran Milli Takımı'na yönelik seyahat kurallarında değişikliğe gidildi.
ABD İç Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, İran kafilesinin 26 Haziran'da Seattle'da oynanacak üçüncü karşılaşma öncesinde, maçtan iki gün önce ülkeye giriş yapmasına izin verildiği belirtildi. Daha önce yürürlükte olan uygulama kapsamında takım, maçtan yalnızca bir gün önce ABD'ye gelebiliyordu.
Yetkililer, güvenlik protokollerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığını vurgulayarak, oyuncular, görevliler ve taraftarlar için güvenli bir organizasyon ortamı sağlamayı hedeflediklerini ifade etti. Öte yandan İran ekibinin, karşılaşmaların ardından aynı gün ülkeyi terk etmesine ilişkin kuralın ise yürürlükte kalacağı bildirildi.
Turnuva süresince ABD'de konaklama izni bulunmayan İran Milli Takımı, kamp merkezi olarak Meksika'nın Tijuana kentini tercih etmişti. Takım, maçlar öncesinde kısa süreliğine ABD'ye geçiyor ve karşılaşmaların ardından yeniden Meksika'ya dönüyor.
SPOR 24 Haziran 2026 Çarşamba, 09:06
Benzer Haberler